کاهش 105 هزار تومانی سکه در یک هفته
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

در هفته ایی که گذشت بازار سکه در پی افت شدید طلا و بخصوص دلار، هفته ای کم رونق و پر نوسان را سپری کرد و از ارزش سکه بهار آزادی 105 هزار تومان کاست.

کاهش 105 هزار تومانی سکه در یک هفته

در هفته قبل بازارسکه با افت قابل ملاحظه ارزش طلا و ارز در کنار کاهش اقبال تقاضای سکه، روزهای پر نوسان و کاهشی را پشت سر گذاشت، روزهایی که ارزش سکه بهار آزادی 105 هزار تومان، نیم سکه 47 هزار تومان و ربع سکه 38 هزار تومان کاهش یافت.

بنابراین گزارش، بازار سکه روز شنبه گذشته علی رغم رشد طلای جهانی و با انتشار اخبار مثبت از فضای بین المللی و منطقه ای همچون برنامه دیدار وزیر خارجه ایران با اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اواخر شهریور ماه و ریزش بهای دلار، قیمتها را کاهش داد به گونه ای که هر قطعه سکه بهار آزادی با کاهش 27 هزار تومانی به 1 میلیون و 113 هزار تومان و طرح قدیم این سکه با افت 23 هزار تومانی به 1 میلیون و 92 هزار تومان رسید.

بر همین اساس هر نیم و ربع سکه با افت 15 هزار تومانی بر بهای 555 و 345 هزار تومان و هر سکه 1 گرمی با کاهش 10 هزار تومانی بر قیمت 230 هزار تومان بسته شدند.

بر پایه این گزارش، در روز یکشنبه بازار سکه تا حدودی ریزش قیمتها در روز گذشته را جبران کرد اما از روز دوشنبه سیر کاهشی قیمتها مجدداٌ به بازار بازگشت و ارزش سکه بهار آزادی را به 1 میلیون و 108 هزار تومان و طرح قدیم را به 1 میلیون و 95 هزار تومان رساند.
در همین راستا در روز دوشنبه هر نیم و ربع سکه با بهای 553 و 338 هزار تومان و سکه 1 گرمی با قیمت 228 هزار تومان به فروش رسیدند.

گزارش سایت طلا حاکیست، در روز سه شنبه بازار سکه متأثر از بازتاب تحولات جهانی و خاورمیانه همچون فروکش کردن جنگ احتمالی در سوریه و برداشته شدن برخی فشارهای روانی بر بانکهای داخلی از سوی دادگاهی اروپایی و اثر آن بر بازار طلا و ارز، با گامهای بلندتری مسیر کاهشی را پیمود و از هر قطعه سکه بهار آزادی 49 هزار تومان و از طرح قدیم آن 39 هزار تومان کاست و با بهای 1 میلیون و 59 هزار تومان و 1 میلیون و 56 هزار تومان به فروش رساند.
15 و 17 هزار تومانی هر نیم و ربع سکه، بهای آنها را تا 538 و 321 هزار تومان و کاهش 8 هزار تومانی، قیمت سکه 1 گرمی را تا بهای 220 در بازار پایین آورد.

براساس این گزارش، ادامه این روند در روز چهارشنبه بهای سکه بهار آزادی را تا 1 میلیون و 49 هزار تومان تومان و طرح قدیم را تا سطح 1 میلیون و 45 هزار تومان کاهش داد.
اما سایر سکه ها با نوسان در پایان معاملات این روز به جزء نیم سکه که نسبت به روز گذشته تغییر بهایی نداشت، ربع و سکه 1 گرمی به علت افزایش تقاضا با رشد 9 و 5 هزار تومانی به 330 و 225 هزار تومان رسیدند.

گفتنی است، قیمت سکه ها در روز پنج شنبه در سکه طرح امامی 14 هزار تومان و در سکه طرح قدیم 20 هزار تومان دیگر کاهش یافتند و با بهای 1 میلیون و 35 هزار تومان و 1 میلیون و 25 هزار تومان فروخته شدند که نسبت به روز شنبه 105 و 90 هزار تومان کسر داشتند.
هر نیم و ربع سکه در این روز بر بهای 523 و 322 هزار تومان و هر سکه 1 گرمی بر 220 هزار تومان بسته شدند.

شایان ذکراست، سقوط بهای سکه در هفته گذشته و تداوم آن در هفته جاری درحالیست که بازار از رونق خاصی برخوردار نیست و افت تقاضا خود کاهش بهای این سکه های طلایی را مضاعف کرده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط پیمان معظمی